Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lollan
tjena har skrivit innan här om min lilla 965=) och nu ska den säljas...

det stora problemet är att jag har en som ska titta på den idag, och jag var ute och startade upp han i förra veckan, och då startade han utan problem. men jag har kört ur nästan all bensinen, så han började hosta till lite och då stängde jag av den. idag hällde jag på 5l bensin och skulle starta han men han vill inte alls nu :S
han bara står och tuggar. jag fick han att tända på startgas, men så fort jag släppte nyckel så dog han..

min gissning är. om jag körde slut på soppan så kanske det sista drog med sig skit från tanken och satt sig i bensinfilter lr liknande?? är jag helt fel ute?

isåfall.. var sitter diverse filter som jag bör kolla igenom?
tack på förhand mvh lollan
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Kanske det löst sig för dig, men ett problem som man bör tänka på när det gäller alla vitmotorer är att om man bara har motorn igång en kort stund, tex startar den och flyttar bilen några meter och sedan stänger av den, så kan ventiltryckarna på nåt sätt se till att flera eller alla ventiler är öppna hela tiden, och enda sättet att åtgärda det är att låta startmotorn snurra på.
Kan ta många startförsök innan motorn börjar tända till, men det är bara att hålla i.
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]