Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steffo B
Min dieselkonverterade 245-76 dör när det är ungefär en tredjedel kvar i tanken. Det är inte jag som gjort konverteringen så jag vet inte om det är tank från en diesel eller originaltanken. Vet inte heller om bränsleledningarna är original (men returledning har den förtås). Är det pumpen som suger dåligt kanske, ska jag montera en elektrisk matarpump? I bland är den lite svårstartad kall också, går någon sekund och lägger av en par gånger. Det känns ju mera som luft, men kanske har det något samband? Tacksam för tips!
av Arne
Kolla först så röret når till botten av tanken, så den inte ligger snett nedåt för då kan det bli som du beskriver.
av Steffo B
Vovlo_Henrik skrev:Hur vet du att du har 1/3 kvar?? Kanske felande bränslemätare?? Så du inte felsöker i onödan :wink:
Jo för det går i ca 35 liter när jag tankar efter att den stannat. Det har bara hänt två gånger. Den första gången trodde jag förstås att det var mätaren som gick fel!

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]