Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jonasp
Tankmätare som nästan aldrig fungerar. Har lödat om den två ggr då funkar den ett litet tag.Hastighetsmätaren börjar också "glappa". Varvräknaren rycker ibland. tacksam för hjälp.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Åk till skroten och handla ett nytt instrument. 300-500 kr om du hittar en där du kan plocka själv. Se till att få en som passar bara.
Jag bytte i min. Visserligen var den "nya" inte heller felfri. Men jag fick igång hastighetsmätaren och trippmätaren. Så med fungerande tripp klarar jag mig utan tankmätaren ....
av rb33
jonasp skrev:Tankmätare som nästan aldrig fungerar. Har lödat om den två ggr då funkar den ett litet tag.Hastighetsmätaren börjar också "glappa". Varvräknaren rycker ibland. tacksam för hjälp.
Vad brukar du löda om?
av jonasp
jag lödar om lödningarna på tankmätaren.nu har jag hittat felet med tankmätaren.ett kontaktstycke som sitter längst bak i bilen på vänster sida, förvaringsutrummet.ärgiga kontakter. Men HASTIGHETSMÄTAREN FUNKAR INTE köpte ett beg instrument då funka ingenting
Användarvisningsbild
av sidhabo
Bytte du hela mätarhuset ? Var det då hastighetsmätaren dog ?
Funkar trippen eller vägmätaren ?
av jonasp
jag bytte tillbaks hela mätarhuset å nu funkar inte trippen.väg o hastighetsm.om hastighetsgivaren är samma som abs givaren borde abs lampan lysa om det är fel på den?
Användarvisningsbild
av emwtur
jonasp skrev:jag bytte tillbaks hela mätarhuset å nu funkar inte trippen.väg o hastighetsm.om hastighetsgivaren är samma som abs givaren borde abs lampan lysa om det är fel på den?
Lyser ABS lampan innan du startat bilen ?

/emwtur
av jonasp
ja ABS lampan lyser när jag vrider på tändningen och slocknar när jag startar motorn.ja va ut o kollade abs lampan nu ikväll för emwtur frågade om abs lampan,och då funkade inte tankmätaren.va trött man blir.
Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Läckage koppling v70 II

Iallafall på äldre V70 så g&arin[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]