...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
V70BiFuel03 skrev:Jaha...då var det jävligt nära att ha smällt idag igen... Var på väg till Hornbach på hisingen med folkabussen... (vid öppningen av tunneln så delar sig filerna i två till vänster mot Biltema hållet & två mot Kungälvs hållet)..i tunneln så ligger jag i mitten körfältet för att köra mot Biltema & hade precis kommit ur tunneln (bara metrar kvar tills körfälten delar sig) då en nyare Audi avant kör om mig på vänstersidan & slänger bilen åt höger framför min för att komma över till det högra körfältet .....tur & snabba reflexer hindrade mig från att köra in i idioten då jag hann bromsa (väldigt lite som skiljde oss åt). Iom att jag ofrivilligt svängt lite åt höger hamnade jag i körfältet som går mot Kungälv (förödande om jag haft en långtradare på höger sida).... blir som sagt både rädd & förbluffad över vad som just hänt men mest arg...så, jag kör efter Audin & kommer upp jämsides...både jag & min medpassagerare tittar in i Audin & vad får vi se? Jo, idioten sitter & hånflinar som att det vore något jävla skämt .....

Naturligtvis hör ju inte idioten vad våra svordomar men lite "gester" förtydligar det hela....inte mycket man kan göra så jag svängde av nästa avfart för att köra mot Hornbach...

Tur igen :wink: .

Så är dom ?:-/ IDIOTERNA :-O) Tyvärr ?:-/

Det bästa är att försöka att hålla sej kall :!: Men vem faen klarar det ?:-/ Kallt gjort av dej att inte jaga ifatt dåren och göra det du ville och tänkte...... :evil:

Bravo till dej :twisted:

Du kommer säkert att leva längre än han :mrgreen:
Användarvisningsbild
av erikn
Ja se göteborgare... Sånt där händer ALDRIG här uppe i Stockholm... :lol:
av Lövet
erikn skrev:Ja se göteborgare... Sånt där händer ALDRIG här uppe i Stockholm... :lol:
Kör aldrig i Göteborg så jag kan inte jämföra, men jag måste säga att jag tycker att de flesta i Stockholm har ganska bra koll. Jämfört med Norrköping/Linköping där jag kommer ifrån så är folk betydligt mera vakna och alerta här. I Östergötland finns det fruktansvärt många människor som knappt klarar av att ens framföra sitt fordon, ännu mindre hålla koll på övriga trafiken. De mest uppenbart usla förarna har jag träffat på i mindre orter.
Användarvisningsbild
av Brainy
Själv så tycker jag att folk framförallt verkar respektera trafikreglerna i större utsträckning i Göteborg än i Stockholm. T.ex. så är det inte alls lika många som ligger i mittfil på motorvägen trots att högerfilen är tom. inte tvinga folk att passa sig för dom i samma utsträckning osv.

På tal om små orter, jag låg bakom en person utanför Köping i torsdags. Gick i 65-70km/h efter 90-vägen. Men då jag skulle svänga höger mindre än 2km längre fram så struntade jag i att köra om utan la mig på väggrenen och lät de bakomvarande ta sig förbi mig istället.
Det var jätteroligt tills jag upptäckte att damen i 70-80årsåldern även hon skulle svänga av på samma ställe som mig. Den vägen är inte alls lika omkörningsvänlig... :(
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jag har min egen lilla teori till varför sådant här händer i vissa av fallen för undertecknad...pga jag framför en "skåpbil" ! det händer ja fan inte när jag kör Volvon & min gissning är att andra bilister medvetet/omedvetet ser skåpbilar som långsamtgående fordon & därför förväntar sig att deras egen bil minsann skall hinna före... utan att ha i åtanke att skåpbilen kan dundra fram lika snabbt som alla andra bilar så länge man håller sig till normala farter & att skåpbilen väger mer & förmodligen har längre bromssträcka en en vanlig bil.
Användarvisningsbild
av Guligan
Brainy skrev: På tal om små orter, jag låg bakom en person utanför Köping i torsdags. Gick i 65-70km/h efter 90-vägen.
Gick personen i 65-70 km/h? Det var som f-n, det tror jag t.o.m. mr Bolt hade blivit imponerad av... :D 8)
Användarvisningsbild
av erikn
V70BiFuel03 skrev:...andra bilister medvetet/omedvetet ser skåpbilar som långsamtgående fordon...
Det där gäller även mopeder, man kan köra i 60 på en 50-väg, de ska om i alla fall, till vilket pris som helst.
av RoadRunner1
Livet som bilist kan ha sina poänger med fördelar och nackdelar där jag trots detta har förtroende för många av mina medtrafikanter när jag förmodligen fallerar själv ibland som motortrafikant trots närmare trettio år med körkort där man lär sig något nytt ibland men har full förståelse för de som råkat illa ut i trafiken pga dåligt framförda fordon.Själv har jag lärt mig av mina misstag under årens lopp där nu alla inte får dessa chanser.Brossan dundrade för tjugo år sedan rakt in i ett träd en sen natt i en skarp kurva i Skåne och dog som en fluga när bilen inte var tjockare än ett frimärke efter smällen.Saknar han varenda djävla dag och undrar varför denna lillebror med nytt körkort aldrig lyssnade på varningarna om vinterväg och hög fart trots dålig erfarenhet som bilist !?.Nåja , sånt är tyvärr livet också ibland.Tro mig , livet framför en gravsten med alla dessa obesvarade frågor jag har ibland till denna bror är inget kul. :(

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]

Blankt papper :party:

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]