Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lupus
Är det någon som vet var man kan få tag på bra hårdare bussningar till fram- och bakvagn på volvo 740 -92?
av volvo944gl
Finns på många hemsidor på internet. ser du några billiga men stenhårda. så ladd gärna upp en bild :)
av lupus
Kg trimning har endast svarta polyuretan bussningar, jag vill gärna ha färgade. Har bara inte hittat något företag som säljer
av volvo944gl
Hmm.. ja det vill jag också ha :)
av volvo944gl
Ja det skulle inte vara fel! kompisen köpte såna bussningar till framvagnen och till stablisatorstaget så kostade dom 600-750:- för 2 st bara.
Sen är det ju alla andra stag med. så man kan räkna på runt 3000:- kr skulle jag tro! om du inte känner någon som håller på med sportbilar :) som kan göra detta åt dig för en bra peng :)
av JE Jr
M & M Motorsport har några också.

Förresten är KG's inte svarta utan mörkblåa. Jag har själv sådana i hela framvagnen och panhardstaget på min bil. Visst de funkar fint, men jag vet inte hur nya originalbussningar känns.
Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Läckage koppling v70 II

Iallafall på äldre V70 så g&arin[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]