Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micke011
StringerBell skrev:Byggs dom på Hisingen eller?
Bra fråga, jag instämmet..är det så att alla svenska V70 byggs i Sverige eller gäller jämnvikten mellan Belgien och Sverige även bilar som sålts på svenska marknaden?
av JHg
micke011 skrev:
Bra fråga, jag instämmet..är det så att alla svenska V70 byggs i Sverige eller gäller jämnvikten mellan Belgien och Sverige även bilar som sålts på svenska marknaden?
V70 byggs enbart i Göteborg.

I Gent byggs C30, S40 och V50 (vad jag vet...)
av jhenrikj
JHg skrev:
micke011 skrev:
V70 byggs enbart i Göteborg.

I Gent byggs C30, S40 och V50 (vad jag vet...)
och XC60....
av Reneras
contour skrev:
Reneras skrev:Härligt att höra min är exakt likadan, kan du inte fixa lite bilder på den?
Det kan vi nog ordna. Får se om jag kanske hinner knäppa ett par bilder i helgen. Jag återkommer.

/Martin
Låter kanon, nu skall jag dra till Köpenhamn, återkommer på söndag....ser fram emot att se din pärla...//René
Användarvisningsbild
av petkas
undrar om det är nån som vet när bilarna får sina registreringnummer,som min t.e.x som står i steg 4,dvs färdigbyggd har inte tilldelats nån reg.nr än :?:
Användarvisningsbild
av contour
petkas skrev:undrar om det är nån som vet när bilarna får sina registreringnummer,som min t.e.x som står i steg 4,dvs färdigbyggd har inte tilldelats nån reg.nr än :?:
Har ett vagt minne av att det diskuterades i någon annan tråd här för någon dag sedan. Oavsett vad så fick min bil regnumret någon dag eller två innan statusen ändrades till "Levereras" har jag för mig.

/Martin
av agb007
Min fick regnumret vecka 37 tisdag. Står fortfarande preliminärt vecka 40 trots att jag har en bokad tid på tisdag 07:15 med andra ord 2 veckor snabbare än lovat.
Jag längtar så ...

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]