Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Hejsan!
Idag så fick jag ett erbjudande av en kompis kompis och FÅ en 740!
Det är ett litet rosthål i förrardörren och gargagelackad med burk :/
och trasig bakaxel. :(
men som sakt, passar en 940 dörr på en 740?
och vad är bäst? att byta bakaxel eller byta innehåll? ?:-/ har inte kollat upp hur det ser ut inne i bakaxeln än.skall göra det till helgen, så laddar nog upp några bilder, så kan ni se hur den ser ut i övrigt. den har "BARA" gått 33tusen :)
jag var på skroten och kolla idag, det finns en axel men han skall ha 2000:- för den. en 1031 med 3,31 utväxling.
Användarvisningsbild
av sidhabo
volvo944gl skrev: passar en 940 dörr på en 740?
Tror jag inte. Men nån annan kanske vet säkert.
Vilka årsmodeller på 740n och 940n ?
av volvo944gl
På 740n är det 88, 940n är det 96
av Vovlo_Henrik
Byter du innehåll i bakaxeln så lär du schimsa, annars byt hela axeln, se till att det blir rätt krans till hastighetsmätaren :wink: Billigare att leta på blocket :-)-)
av volvo944gl
Okey ;) Men jag tänkte jag skall ta o bygga om denna bil lite :) en liten aussie locker osv:) om jag får ett jobb lite senare framöver :)
av volvo944gl
Hej igen!
Idag har jag varit och hämtat bilen!
Det var inte bakaxeln som var trasig utan växellådan
Det som var trasigt också var Avgasystem,innetaket,Förardörr 2 rosthål, vänster baklampa,baljan för reservdäcket,kräningshammarna båda fram, tror det heter så
Så imorgon så blir det riva låda,baljan o avgassytem! laddar upp bilder imorgon om hur den ser ut, om folket är intresserade :)
Sen har jag en fråga också: jag har en overdrivelåda liggandes, passar den? jag har en m47 nu. vet inte vad den andra heter. det jag tänkte på, är med kardan o det. jag har hört att den är förkort.
av volvo944gl
Okey. tack för infon. då hade kompisen rätt :wink: finns det färdigt kopplat med kablar o så eller? eller hur menar du med relä? vart skall det sitta?
av Vovlo_Henrik
Kolla infotråden under reläplacering :-)-) Fördraget TROR jag inte det är men det är inte många kablar till detta :wink:
av volvo944gl
Okey! tack för infon :) skall kolla upp detta
bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]