Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har ett lite jobbigt fel som endast uppenbarar sig när bilen ståt i direkt solljus under morgon/förmiddag och sedan skall startas, då står den och tuggar i 2-4 sek för att sedan sladdra igång och gå hur fint som helst enligt mig själv. Bilen startar hur snällt som helst då den stått skuggigt och på vintern.

Hade tidigare ett avgassystem som var av och trodde det kunde bero på detta men inte, då det är bytt mot ett helt och symtomet sitter kvar. Detta har varit ett tag men har inte tänkt på det någe nämnvärt då bilen alltid startat men lite grinigt.

Har lite funderingar på om det kan vara Tändmodulen på vänster skärmen eller Den lilla burken uppe nära brandväggen på höger sida (Kommer inte på vad den heter).

Hoppas någon kan komma med svar
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
Är det ingen som har någon liten ide om vad det kan vara eller kan det vara så att det kan vara något av det jag skrivit??
Det e ju det som e så störande hade den givit fan i att starta då hade man ju aktivt börja söka fel.

Har dessutom kommit på vad burken jag refererade till heter :D Tändspolen.
Hej!

Det är bränslepumpsrelät!
Under denna sommar har jag haft mycket problem med min 240-92a med din motor,på jobbet står min bil på en skållhet asfaltsplan så jag tänkte som du=solvarm motor.
Jag hade problem också när motorn var varm och jag startade den efter ett besök på macken tex,svår att starta igen.
Efter att ha bytt jordfläta och kollat "allt" fick jag ett tips om bränslepumpsrelät så det fixade jag fram 250 kr på Mekonomen,lätt att byta och efter det aldrig några problem!
Min 240 hade gått 41000 mil på originalrelät, det stod t.o.m. ingraverat på det gamla relät 09/91 så det var gammalt!

Hälsningar/P63
ok ja då kan det vara värt att kolla detta men det får vänta till pengarna rullar in på kontot för nu är det tomt.

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sver[…]

Volvo car UX

Har varit i kontakt med Volvo om detta och att jus[…]

Läckage koppling v70 II

Tack för svar, är just den frågan […]