Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 19alex91
Jag var ute och kollade på bilen i da. och har en vattentempratursgivare som jag ska byta. var ska den sitta..
jag antar att den ska sitta på höger sida allså (insugets) sida nu är det 2 st givare tror jag det är. NÄSTAN jämter varann. den längst in går 2 sladdar 1 till insprutningen och den andra sladden till servostyrningsoljan (typ) sen är det en till som sitter nästan direkt under insuget (insuget närmast kylaren) Är det den givaren. Om det är det ska jag tappa ut vattnet ur kylar systemet innan jag byter?

Sedan sitter det ju från kylaren till motorn en termostat sitter det ingen givare där med??
av Vovlo_Henrik
Givaren du har hittat längst fram på toppen är till tempmätaren om det är den du ska byta :-)-)

En givare i kylaren? Den i kylaren är till elfläkten om du har en sådan?
av 19alex91
Men nu till nästa problem. Jag köpte en vatten temp på biltema. ocg där fick jag bara med 1 sladd som ska va från visaren till givaren. Men på min bil finns det 2 kontakter på givaren. Hur gör jag då? :wink:

Vovlo_Henrik skrev:Givaren du har hittat längst fram på toppen är till tempmätaren om det är den du ska byta :-)-)

En givare i kylaren? Den i kylaren är till elfläkten om du har en sådan?

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sver[…]

Volvo car UX

Har varit i kontakt med Volvo om detta och att jus[…]

Läckage koppling v70 II

Tack för svar, är just den frågan […]