Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

DDD skrev:B230FT är en bra motor, som svar på din fråga.
B204 är 16 v-motor men är på 2.0 L tillskillnad från B234 som är på 2,3 L och 16 v-motor.

Flyttar tråden eftersom det är en generell fråga och ingen specifik fråga för 7/900-serien.
Kanske lite offtopic nu, men vad vinner man på att turbokonvertera en B234F framför att bara köpa en B230FT och stoppa i sin bil? Gör verkligen 4-ventilerstekniken så stor skillnad?
Användarvisningsbild
av Funk
Kanske lite offtopic nu, men vad vinner man på att turbokonvertera en B234F framför att bara köpa en B230FT och stoppa i sin bil? Gör verkligen 4-ventilerstekniken så stor skillnad?
Jodå det gör den, det går att få betydligt större ventilarea med 4 mindre ventiler än 2 stora. Lättare att kyla är dom och så blir dom lättare också..kort sagt bara fördelar med flerventilsteknik utom rent kostnadsmässigt då det blir fler delar.

/Thomas
Vad skall du ha bilen till? bara köra runt? sladda,trimma? (kanske har missat något i tråden)
jag skulle tipsa om fk motorn! inte ft. Fk motorn har grövre stakar o bättre kolvar om jag inte minns fel!
på lätttryckare så byter du bara turbon till en lite större så går det väldig bra sen :)

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]

Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]