Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akevolvo
jag har problem med min 740 -90 att när jag lastar in folk i bilen så durrar det i hela bilen när jag accelerar jag har bytt kardan och nya knutar även stödlagret och gummit ny växellådskudde och gummiknut.jag har funderingar på om det är någon bussning i bakvagnen som gör att det blir så.jag har kollat så gott det går och ser inget som ser dåligt ut.några tips??
Användarvisningsbild
av lilleman
akevolvo skrev:jag har problem med min 740 -90 att när jag lastar in folk i bilen så durrar det i hela bilen när jag accelerar jag har bytt kardan och nya knutar även stödlagret och gummit ny växellådskudde och gummiknut.jag har funderingar på om det är någon bussning i bakvagnen som gör att det blir så.jag har kollat så gott det går och ser inget som ser dåligt ut.några tips??
jag hade samma problem på min 740
det var fjädrarna som var utmattade så den sattes sig lite för mycket i baken
så jag slängde dit nya förstärkta fjädrar
och nya stötdämpara men jag ändå höll på
så var det problemet ur världen :-DD

mvh/Roger
Användarvisningsbild
av akevolvo
jag tror inte att det är det problemet på min bil det sitter antagligen förstärkta fjädrar på den. den är stenhård och hög så det troliga är att det är nån bussning som gör att bakaxeln kan vika ner sig när det blir tungt men jag tycker inte att jag kan se nån bussning som är dålig :cry:
av volvo944gl
Hej!
Jag har nästa samma problem! när jag lastar lite i bilen så låter det också. men det är avgassystemt som går över bakaxeln. det ligger o gårimot. kryp under o kolla efter sprickor i bussningar
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]