Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av knogen
Hejsan.

Tänkte höra om det är någon skillnad i fastsättningen utav täckbrickorna som biltema har samt bilia har?
Jag måste nämligen plugga igen antennhålet på min 940 kombi, och köpte mig ett par från biltema, men man kommer ju inte åt att kunna skruva fast det innefrån?

Är Bilia's brickor utformade på samma sätt bak, att man skruvar dit dom från insidan?

Ni som satt dit biltema brickor nångång, hur fasiken lyckades ni?
av knogen
Priffe skrev:Silikon om man har bråttom
Jo det lutar åt det hållet, man vill ju inte behöva ta bort hela bakflygeln me stolpe, eller klippa upp plåten på insidan heller för den delen..
Användarvisningsbild
av rampitsch
Men visst kommer man väll åt innifrån, om man bara tar bort inredningen (plasten).

jag vet ju att jag bytte antennfoten förra året, och det var enligt mitt, iof klena, minne inga större probelm.

Biltemas tätbrickor, har inte dem en liten mutter? Går kanske med förlängningsskaft och hylsa om inte annat?
av Priffe
Har sett en del 945or med 'radio delete' som alltså levererades utan radio. De hade täckbrickor från fabrik - så det kanske finns hos volvohandlarn?
Min svåger kör fresten runt i en sån - en italiensk 945 -92 med vinyltak
Bild

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]