Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stomp
Sökte men hittade inte riktigt vad jag var ute efter så..

Gummit bör bytas och jag kan göra det själv, bara jag får en enkel guide.

Mycket tacksam för information!

Det gäller en 745 -90 med B230F-motor.
Stödlagret pressas ur gummit, sitter 2 plåtbrickor på var sin sida om lagret som det är viktigt att de kommer på plats igen, inte svårare än så :-)-) Har inte testat att byta utan att använda press men det kanske någon annan testat och kan förklara :wink:
Vovlo_Henrik skrev:Stödlagret pressas ur gummit, sitter 2 plåtbrickor på var sin sida om lagret som det är viktigt att de kommer på plats igen, inte svårare än så :-)-) Har inte testat att byta utan att använda press men det kanske någon annan testat och kan förklara :wink:
Man tackar!

Ska nog ge mig under och se efter hehe.. verkar ju mycket lätt. Jag behöver inte lossa kardanaxeln för att demontera/montera gummit?

Ska bli skönt att få bort vibrationerna då bilen är tyst, nästintill nybilstyst, innan de sätter in.
Vovlo_Henrik skrev:Främre kardanaxeln med lager måste demonteras, sen när du återmonterar kardanen så är främre och bakre kardanen markerad med en pil som ska stå mitt för varandra :-)-)
Finemang!

Tackar allra ödmjukast :)

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]