Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NisseHult
Detta är 745 #2 som läcker in vatten så att det blir dyngsurt på golvet vänster bak.
Den ena var i trafik hela tiden och den andra stod uppställd på plan mark i flera månader.

Det finns ingen synbar anledning att vattnet ska ta sej dit för egen maskin tycker jag.
Ingen tacklucka som spökar heller.

Jag har inte hittat nå´t om dessa läckor någonstans.
Är det 2 unika bilar jag har råkar på?

Help! Innan jag kör ut bilen i sjön för att återställa vätskebalansen... 8)
av Yaniz
Hade samma problem för några år sedan. Kolla bakljuset som någon före mej föreslog. Sannolikt kommer vattnet in den vägen.
Användarvisningsbild
av NisseHult
Ja, ska det komma från baklysena så lär hela lastutrymmet vara översvärmat innan det kommer till passagerarytrymmet.
Att det kommer i plastmattorna kan bero på att det har varit mer vatten än nu, då jag såg det.
Det kan ha varit så att mattorna dränktes och blev vattenfyllda.

Jag får testa med att täcka över luftintaget så regnet inte tar sej in den vägen.
Finns det inga avrinningskanaler för vattnet som kommer in genom gallret framför rutan?
Jo, det borde det finnas, och dom kanske är täppta av barr och annat bös som flugit dit med åren.
Fast det var ju ett nät där när jag var ute och tittade nu förståss...

Jag har köpt en Haynes om 740 men det var det sämsta skräp som jag haft på 30 år....
Står inte mycket om värmesystemet och dess kanaler.
Om man inte menar om motorns värme, då står det massor. :evil:

Och letar jag efter tankgivaren så står där inget på dom sidor det hänvisas till.
Lusläser man skräpet kan man stöta på nå´n liten kort kommentar om den. :twisted: :twisted:

Jag brukar tejpa fast saker jag inte tycker om på stambanan som går utanför min tomt.
Kanske boken blir nästa föremål.

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]