Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
*pettson* skrev:Nya katalogen är ju en besvikelse ju.. Inget direkt matnyttigt förutom ett par småsaker..
Mja ett par vet jag inte. 1100 var det tydligen. Men jag tycker gott de kunde satsat mer på fler bildelar.
av *pettson*
Tomas88 skrev:
*pettson* skrev:Nya katalogen är ju en besvikelse ju.. Inget direkt matnyttigt förutom ett par småsaker..
Mja ett par vet jag inte. 1100 var det tydligen. Men jag tycker gott de kunde satsat mer på fler bildelar.
Förra gången var det ungefär lika mycket. Och mycket.. som det stod NYHET på hade jag redan inhandlat långt innan katalogen kom, för dom sakerna fanns i katalogen innan den. :-)-)
Men intressant ska det bli. Ta dom digitala/analoga mätarna. Dom har funnits sen förra katalogen och i linköping har dom inte kunnat köpas ännu för dom har aldrig levererats. (tex. 32-215).
15-1371 är en sån där detalj som jag gärna vill veta om den är vettig. Den återfinns i proffsbutikerna för runt 2000kr och den håller ALLTID skitkvalitet naturligtvis. Inget ovanligt att den håller nån månad och sen vill inte proffsbutikerna ta tillbaka dom. Würth är en som dom som bara råvägrar. Forch är lika envisa.

19-1356/57 kanske kan vara nåt. Exakt likadana används ju redan av mekonomens verkstäder.

Verktygsvagnen och lådan på sidan 84 var röda förut nu är dom NYHET.. nu är dom blå..
Användarvisningsbild
av Tomas88
*pettson* skrev: 19-1356/57 kanske kan vara nåt. Exakt likadana används ju redan av mekonomens verkstäder.
Vad är detta för pryl?
Går ju inte söka på art nr på biltemas hemsida.

Okej. Tyckte att 1100 var mycket. Men det är väl bara för att skapa intresse antar jag.
av *pettson*
Tomas88 skrev:
*pettson* skrev: 19-1356/57 kanske kan vara nåt. Exakt likadana används ju redan av mekonomens verkstäder.
Vad är detta för pryl?
Går ju inte söka på art nr på biltemas hemsida.

Okej. Tyckte att 1100 var mycket. Men det är väl bara för att skapa intresse antar jag.
Det är en testprobe. Man ansluter den till plus och minus sen testar man t.ex ett bakljus genom att lägga emot proben mot kontakten och trycka på knappen. Man kan både köra vanligt och polvänt. Samtidigt då som det är avsäkrat. Ett ypperligt verktyg när man undrar om elkopplingar är hela. :-)-)
Användarvisningsbild
av Ticken
*pettson* skrev:Ta dom digitala/analoga mätarna. Dom har funnits sen förra katalogen och i linköping har dom inte kunnat köpas ännu för dom har aldrig levererats. (tex. 32-215).
Appråpå dom där digitala mätarna, är det någon som provat dom? Hur funkar dom kvalitetsmässigt och visar dom framför allt rätt?

Är sugen på en sån avgastempmätare, kostar väl runt 700. Sett sånna digitala fast hos andra tillverkare, och då pratar vi inte en krona under 1200....

/Ticken
av *pettson*
Ingen aning om dom är bra. Dom fanns förra året med i katalogen men levererades aldrig..
av Larzan
Ticken skrev:
*pettson* skrev:Ta dom digitala/analoga mätarna. Dom har funnits sen förra katalogen och i linköping har dom inte kunnat köpas ännu för dom har aldrig levererats. (tex. 32-215).
Appråpå dom där digitala mätarna, är det någon som provat dom? Hur funkar dom kvalitetsmässigt och visar dom framför allt rätt?

Är sugen på en sån avgastempmätare, kostar väl runt 700. Sett sånna digitala fast hos andra tillverkare, och då pratar vi inte en krona under 1200....

/Ticken
Inne på husvagnsforum har en elektriker monterat Voltmätaren och/eller amperemätaren i husvagn.
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]