- tis 01 sep 2009, 10:21
Har en V70 09:a 2.5 ft uttagen i Mars och har gått 1200 Mil.
Är mycket nöjd med bilen förutom på en punkt,,,, det knakar & knarrar i inredningen.
Vid landsvägskörning är bilen tyst som en mus och en fröjd att åka i men i stadskörning så är det mer ojud.
Vid start, stopp och små gropar knarrar/knakar mittkonsolen.
Vid små gropar knarrar inredningen i passagerar dörren.
Om man tar tag i dörrhandtaget på insidan och drar lite lätt så knarrar det en hel del så det är inte konstigt att små gupp genererar oljud från dörren.
När bilen var helt nyuttagen var det i princip tyst men sen har ojuden börjat smyga sig på.
Har åkt V50 i 4 år innan och den lät i princip ingenting från inredningen.
Är det bara min bil som låter så här eller är det samma i alla V70?
ps. Åkte en tur i min polares Chevrolet Epica som kostar ungerfär hälften av min V70 och den lät inte ett smack.
Är mycket nöjd med bilen förutom på en punkt,,,, det knakar & knarrar i inredningen.
Vid landsvägskörning är bilen tyst som en mus och en fröjd att åka i men i stadskörning så är det mer ojud.
Vid start, stopp och små gropar knarrar/knakar mittkonsolen.
Vid små gropar knarrar inredningen i passagerar dörren.
Om man tar tag i dörrhandtaget på insidan och drar lite lätt så knarrar det en hel del så det är inte konstigt att små gupp genererar oljud från dörren.
När bilen var helt nyuttagen var det i princip tyst men sen har ojuden börjat smyga sig på.
Har åkt V50 i 4 år innan och den lät i princip ingenting från inredningen.
Är det bara min bil som låter så här eller är det samma i alla V70?
ps. Åkte en tur i min polares Chevrolet Epica som kostar ungerfär hälften av min V70 och den lät inte ett smack.