Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av saint
Efter mycket våndande angående bilval,bestämde jag mig för att köpa en Volvo V70 II 2,5 Business Momentum 2010 Flexifuel.
Sedan jag besökt 2 olika handlare och mycket prutande fick jag följande utrustning förutom Momentum.
Teknikpaket High Perfomance.
Herrgårdsvagnspaket 2.
Textil mattor i kupén.
Vändbar bagagerumsmatta.
Nyckelavst.kr-kudde passagerare.
Vinterdäck på alufälgar.
Detta till ett facilt pris på 322 000 kronor :-)-) , vilket jag tycker var väldigt bra.

Nu till problemet.
Klockan 10:00 när handlaren skulle öppna tänkte jag ringa och säga ja till affären.
09:30 ringer telefonen, det är säljaren som ringer och låter mycket förtvivlad.
Hmmm jo öhhh mmm, det är så här vet du......... :-O)
Volvo har beslutat att den modellen du vill köpa INTE tillverkas längre med vare sig Teknikpaket eller med Herrgårdsvagnspaket längre. Vi har själva inte blivit meddelade detta.
Fy fan vad jag blev paff och djävligt besviken.
Det konstiga är i det hela att dessa paket skall minsann fortsätta att tillverkas och finnas som tillval till 2,4 D varianten.
Känns lite som en påtvingad försäljning av Disel varianten för svenska folket.
Efter att jag frågat om det inte skulle gå att eftermontera detta var svaret bara nej.
Hon "säljaren" lovade att kolla vad som fanns på lager gällande motsvarande mina önskemål på lager,samt
att höra med volvo varför deta beslut var taget.

Så nu står jag utan drömbilen.......Tår i ögat får jag...

Hasse
Användarvisningsbild
av poseidon
Se det positivt, om du väljer 2.4d så får du ju bränslevärmare med tidur så du aldrig mer behöver skrapa rutor. Det blir nog billigare oxå då de ju kampanjar dessa rejält!
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
jamen det är väl i så fall paketet i fråga de har tagit bort, inte tillvalen.
Dvs du kan bygga samma bil löst med till ett högre pris...

När jag beställde V50an valde jag till teknikpaket2 bara ett par veckor innan produktion och sparade på så sätt 14 000kr mot om jag hade låtit mina tillval vara kvar.
av JHg
Om du har ett affärserbjudande/offert på en viss utrustning så är det handlarens problem att byta ut "paketet" mot enskillda optioner utan att det skall kosta dig mer...
Användarvisningsbild
av saint
FiddeUBC skrev:jamen det är väl i så fall paketet i fråga de har tagit bort, inte tillvalen.
Dvs du kan bygga samma bil löst med till ett högre pris...

När jag beställde V50an valde jag till teknikpaket2 bara ett par veckor innan produktion och sparade på så sätt 14 000kr mot om jag hade låtit mina tillval vara kvar.

Nej enligt henne skulle det inte gå att göra detta.
Men i ärlighetens namn var jag ganska paff av stundens besked att jag kan ha missuppfattat detta.
Återkommer med mer information när jag få egna svar.
av Lövet
JHg skrev:Om du har ett affärserbjudande/offert på en viss utrustning så är det handlarens problem att byta ut "paketet" mot enskillda optioner utan att det skall kosta dig mer...
Inget kontrakt hann bli påskrivet
saint skrev:Nu till problemet.
Klockan 10:00 när handlaren skulle öppna tänkte jag ringa och säga ja till affären.
Användarvisningsbild
av saint
Nej det var ju den kontakten jag skull ta klockan 10:00 i dag.
Fördjävligt.
Men jag har offerten liggandes framför mig.
av JHg
andreas_lofgren skrev:Inget kontrakt hann bli påskrivet
Det är inget problem i sig!

Han har en gilltig offert från ett företag och så länge han svarar inom gilltighetstiden så gäller den med den utrustning och pris som specifiicerats. (Om de nu inte har lyckats frånskriva sig i något finstilt)
av CalleV70
Nja, inte rätt med offerten. Handlaren behöver inte alls stå för offerten! Även om du skriver avtal, har dom några dagar på sig att hoppa av. Normalt har säljaren inte teckningsrätt utan någon chef ska bekräfta eller skriva under!
Så först vid ordererkännandet har du något som gäller. Detta är bl.a. för att skydda mot någon mygelaffär eller annat som kan vara "fel". Fast diesel är en ganska bra variant. Lycka till.
av 5cylindrar
Jag hade liknande problem när jag skulle få offert på en V70 2.4D R-design. Till en början sade säljaren att man inte kan plocka på ett R-design paket på en kampanjad 2.4D. Efter att ha frågat en kollega så sa han att det var OK på 2.4D men inte på 2.5FT. Får en känsla av att Volvo är så snabba i vändningarna att inte ens säljarna kan hänga med riktigt.

För övrigt kommer samma begränsningar som idag finns på 2.5FT införas även på 2.4D mitten september enligt en annan säljare.

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]