- ons 26 aug 2009, 10:57
Efter mycket våndande angående bilval,bestämde jag mig för att köpa en Volvo V70 II 2,5 Business Momentum 2010 Flexifuel.
Sedan jag besökt 2 olika handlare och mycket prutande fick jag följande utrustning förutom Momentum.
Teknikpaket High Perfomance.
Herrgårdsvagnspaket 2.
Textil mattor i kupén.
Vändbar bagagerumsmatta.
Nyckelavst.kr-kudde passagerare.
Vinterdäck på alufälgar.
Detta till ett facilt pris på 322 000 kronor
-) , vilket jag tycker var väldigt bra.
Nu till problemet.
Klockan 10:00 när handlaren skulle öppna tänkte jag ringa och säga ja till affären.
09:30 ringer telefonen, det är säljaren som ringer och låter mycket förtvivlad.
Hmmm jo öhhh mmm, det är så här vet du......... :-O)
Volvo har beslutat att den modellen du vill köpa INTE tillverkas längre med vare sig Teknikpaket eller med Herrgårdsvagnspaket längre. Vi har själva inte blivit meddelade detta.
Fy fan vad jag blev paff och djävligt besviken.
Det konstiga är i det hela att dessa paket skall minsann fortsätta att tillverkas och finnas som tillval till 2,4 D varianten.
Känns lite som en påtvingad försäljning av Disel varianten för svenska folket.
Efter att jag frågat om det inte skulle gå att eftermontera detta var svaret bara nej.
Hon "säljaren" lovade att kolla vad som fanns på lager gällande motsvarande mina önskemål på lager,samt
att höra med volvo varför deta beslut var taget.
Så nu står jag utan drömbilen.......Tår i ögat får jag...
Hasse
Sedan jag besökt 2 olika handlare och mycket prutande fick jag följande utrustning förutom Momentum.
Teknikpaket High Perfomance.
Herrgårdsvagnspaket 2.
Textil mattor i kupén.
Vändbar bagagerumsmatta.
Nyckelavst.kr-kudde passagerare.
Vinterdäck på alufälgar.
Detta till ett facilt pris på 322 000 kronor

Nu till problemet.
Klockan 10:00 när handlaren skulle öppna tänkte jag ringa och säga ja till affären.
09:30 ringer telefonen, det är säljaren som ringer och låter mycket förtvivlad.
Hmmm jo öhhh mmm, det är så här vet du......... :-O)
Volvo har beslutat att den modellen du vill köpa INTE tillverkas längre med vare sig Teknikpaket eller med Herrgårdsvagnspaket längre. Vi har själva inte blivit meddelade detta.
Fy fan vad jag blev paff och djävligt besviken.
Det konstiga är i det hela att dessa paket skall minsann fortsätta att tillverkas och finnas som tillval till 2,4 D varianten.
Känns lite som en påtvingad försäljning av Disel varianten för svenska folket.
Efter att jag frågat om det inte skulle gå att eftermontera detta var svaret bara nej.
Hon "säljaren" lovade att kolla vad som fanns på lager gällande motsvarande mina önskemål på lager,samt
att höra med volvo varför deta beslut var taget.
Så nu står jag utan drömbilen.......Tår i ögat får jag...
Hasse
Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den!
än Alzheimers och glömma var man ställde den!