Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
P1800 skrev:Det måste finnas massor av gamlav 240 där det enda som är brukbart är stereoramen. Du bor i Mora. På vägen mot Våmhus (heter det Bonäs?) finns det en kille som har massor med gamla 240 på gården. Kolla med honom!
Här får man höra, bor du häromkring eller ? :D
Ska undersöka saken.
Användarvisningsbild
av P1800
Ståhl skrev:Här får man höra, bor du häromkring eller ? :D
Ska undersöka saken.
Nej, Bara tillfälligt i Dalarna på sommaren, annars i Västerås.
Användarvisningsbild
av Tallen
personligen tycker jag det är bra att ha stereon där nere... då den kan bli varm när man använder värme i bilen under viss årstid när dom sitter "ovanför" värmeutsläppen... värme stiger ju som bekant uppåt hehe.... det finns adaptrar.. hade det till och med på min 142 73:a men inte svårt att göra en egen heller!! Hällbärga bilservice här i eskilstuna har massa gamla volvo... bara ggogla efter det tror jag annars finns det någ nått nr på eniro eller hitta.se eller nått :lol:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Tallen skrev:personligen tycker jag det är bra att ha stereon där nere... då den kan bli varm när man använder värme i bilen under viss årstid när dom sitter "ovanför" värmeutsläppen... värme stiger ju som bekant uppåt hehe.... det finns adaptrar.. hade det till och med på min 142 73:a men inte svårt att göra en egen heller!! Hällbärga bilservice här i eskilstuna har massa gamla volvo... bara ggogla efter det tror jag annars finns det någ nått nr på eniro eller hitta.se eller nått :lol:
Jo det märkte jag på min förra 240... vart riktig för varmt där ibland.

Hittade en ram på tradera nu som jag slängt ett bud på.. får väll se om jag får den eller inte. :wink:

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]