- tis 11 aug 2009, 15:07
#311262
Min bil var ståendes en längre tid under förra året och indikerar nu för service trots att bilen bara gått 400 mil. Tänkte göra ett oljebyte själv då och har då ett par snabba frågor innan jag åker till GDS hallen:
- Vilken dimension är det på oljepluggen? Dvs, klarar jag mig med "normala" hylsnycklar?
- Hur hårt ska man dra locket till oljefilterkoppen? Har aldrig haft bil med insatsfilter förr och vanliga oljefilter ska ju smörjas med olja och bara dras med handkraft. Tänkte om det är några liknande hemligheter med insatsfilter?
- Vilken dimension är det på oljepluggen? Dvs, klarar jag mig med "normala" hylsnycklar?
- Hur hårt ska man dra locket till oljefilterkoppen? Har aldrig haft bil med insatsfilter förr och vanliga oljefilter ska ju smörjas med olja och bara dras med handkraft. Tänkte om det är några liknande hemligheter med insatsfilter?
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i