Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kvist86
har servat min 740 gl 90 med ny kammrem o stift o olja o så. men när man kör o släpper lite på gasen så rycker den lite! vad kan det vara. kan kammremen kommit ett hack fel? när jag bytte på min gammla bil så var inte kuggarna exakta så ja tänkte pröva flytta en kugg. kan nånting hända då?

sen när man backar o kopplar o ska köra fram så lägger den av! vad kan de va för fel?
Användarvisningsbild
av Bosse78
Skit tändstift kanske ? min går bara bra med NGK stift.
av marquis
Ang kamremsbyte brukar vi fuska lite som vi nu gjorde på mammas 745:a, delar rämmen på bredden så den blir hälften så bred, sen trät på den nya rämmen och sen försiktigt skär av den gammla och puttar in den nya helt, mycket enlkelt! bara att rämmspännaren blir ju inte bytt men börjar den att låta får man väll byta den på hederligt vis då...dem brukar ju hålla länge, sen kan d ju inte skada motorn om spännaren skulle bli dålig, värre e ju om rämmen går av:P
av kvist86
har satt tillbaka dom gammla stiften nu.

fortfarande problem med tomgången. när man startar bilen så går den bra på tomgången sen gasar man till så går tomgången ner o motorn dör! har rengjort tomgångsmotorn men ingen förändring! vet någon vad felet kan vara?
Användarvisningsbild
av Fluffen
marquis skrev:Ang kamremsbyte brukar vi fuska lite som vi nu gjorde på mammas 745:a, delar rämmen på bredden så den blir hälften så bred, sen trät på den nya rämmen och sen försiktigt skär av den gammla och puttar in den nya helt, mycket enlkelt! bara att rämmspännaren blir ju inte bytt men börjar den att låta får man väll byta den på hederligt vis då...dem brukar ju hålla länge, sen kan d ju inte skada motorn om spännaren skulle bli dålig, värre e ju om rämmen går av:P
Det där är ju bara otroligt dumt. :roll: Tar ju längre tid att dela remmen än att byta den ordentligt. :lol:
av marquis
Kan man byta vanligt och nolla motorn m.m så är det ju mycket bättre på det vanliga viset, men har man inte kunnskap om hur man gör sånt är detta sett mkt smidigt

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]