Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av marquis
Nu hänger jag inte alls med, hur jag kan se felkoder utan att koppla in en dator? kanske jag som är lite trögfattad hehe
Användarvisningsbild
av erikn
Du har en 91:a. De har felkodsdosa under motorhuven. Läs sidan som föregående inläggskrivare länkar till, så förstår du att du kan få ut felkoderna själv utan dator. Blink, paus, blink, blink, paus, blink, blink blir felkod 1-2-2, sedan kollar man i föregående inläggskrivare länk nr två vad den koden betyder.
av marquis
nu har vi kollat, men dock ingen om lådan...sitter ny lambdasond på bilen men detta får vi fram:
212
231
233
121
322

och allt verkar tyda på att luftmassemätaren är dålig? eller? märks ju inte när man kör bilen den går verkligen fint men enligt denna verkar det vara det ju enkelt fel isf...men får ju inget om varför automaten inte funkar i programväljaren?
sedan fick vi se att lambdasondslampan var borta nu med så den ska ju va tänd men sitter ju ny lambda på nu så mste ju bara va luftmassemätaren...hmm
Användarvisningsbild
av erikn
I vilka hål fick du fram respektive felkoder? Vad jag vet kan den bara lagra 3 koder per utrustning, du kollar dem genom att stoppa sladden i olika hål.
av I.H.P
Som sagt, i vilket urtag läste du ur koderna?
Btw så kollade jag häromdagen och min varvar ca 2700RPM @ 110 km/h.
//Björn
av marquis
Dem gammla felkoderna är nu borta dock ej bytt luftmassemätare men problemet är detsamma fortfarande men nu så får vi felkoden 232 ur hål tre?
av marquis
märkligt det där med överväxeln, min gammla 960 jag hadde var klockren i motor och låda och växlade i stort sett alltid beroende på gas d men vid 70km/h det gör ju inte denna dock, fast motor och låda i denna är från en 94:a och min gammla var en 91:a, fast med fungerande program i den förra var den oerhört mycket piggare än vad denna är men kan ju inte välja program i denna så svårt och säga hur den går med sportknappen..den andra mins ja ju var otroligt mycket piggare med sporten i speciellt vid kickdown

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]