- ons 19 aug 2009, 09:46
#313695
Hej!
Jag är sen 4 år tillbaka bosatt på Island och är för tillfället ägare till 6 Volvo-bilar här på ön.
Pendlar-bilen vi/flickvännen kör är en 98:ans V70XC som igår började bete sig mycket otrevligt.
Då jag kör bilen t ex. i en rondell och svänger ut ur den fäster sig ratten snett, men bilen går rakt som den ska och efter ibland bara någon sekund drar den åt sidan och ratten rätar upp sig. Detta fenomen inträffar även då bilen är i färd rakt fram och man gasar på lite, då rycker den till sidan oftast mellan växlarna i en kort sekund för att sen räta upp sig. Jag har precis bytt servo-oljan eftersom det var det första som jag kom att tänka på, men det hjälpte inte. Bilen känns fruktansvärt opålitlig och den är också lite väl darrig i ratten då jag kör över ojämnheter t ex. grus och småsten.
Kan någon snälla hjälpa mig lösa detta problem? Ju fortare desto bättre (flickvännen vill tyvärr inte köra manuell, bakhjulsdriven och sänkt Volvo 240.)
Tack på förhand!!!
Jag är sen 4 år tillbaka bosatt på Island och är för tillfället ägare till 6 Volvo-bilar här på ön.
Pendlar-bilen vi/flickvännen kör är en 98:ans V70XC som igår började bete sig mycket otrevligt.
Då jag kör bilen t ex. i en rondell och svänger ut ur den fäster sig ratten snett, men bilen går rakt som den ska och efter ibland bara någon sekund drar den åt sidan och ratten rätar upp sig. Detta fenomen inträffar även då bilen är i färd rakt fram och man gasar på lite, då rycker den till sidan oftast mellan växlarna i en kort sekund för att sen räta upp sig. Jag har precis bytt servo-oljan eftersom det var det första som jag kom att tänka på, men det hjälpte inte. Bilen känns fruktansvärt opålitlig och den är också lite väl darrig i ratten då jag kör över ojämnheter t ex. grus och småsten.
Kan någon snälla hjälpa mig lösa detta problem? Ju fortare desto bättre (flickvännen vill tyvärr inte köra manuell, bakhjulsdriven och sänkt Volvo 240.)
Tack på förhand!!!