- fre 14 aug 2009, 10:26
Ja detta var ju riktigt knepigt. Som sagt, inbyggd GPS på BMWn är ett absolut krav för att den bilen ska vara intressant, hur fånigt det än låter. Av två skäl egentligen: 1. Jag tycker ärligt talat att instrumentpanelen är rätt så ful utan den inbyggda skärmen med kurviga linjer. 2. Jag bor och kör i innerstaden hela dagarna på kundbesök. Jag behöver en navigator och jag orkar inte hålla på att plocka ur en lös från bilen varje gång jag parkerar. Har inget garage. Jag har haft 3 inbrott i min nuvarande Passat trots att jag aldrig lämnar kvar min TomTom, men tjuvarna ser ju färstproppen och tänker antagligen att jag lämnat kvar GPSen i handskfacket eller nåt. Dessutom får man ju 12GB att lagra musik på med den inbyggda.
Jag har aldrig haft automat tidigare, men jag skulle väldigt gärna vilja ha det. Men för att kunna få med automat i budgeten måste jag i så fall välja texti-klädsel, och då tycker jag bilen genast får en snik-känsla över sig.
Angående Honda Accord: Jag har varit inne på den ett tag och testkört den. Men jag tycker inte den går att jämföra med BMWn körmässigt. Dessutom gillar jag inte instrumentpanelen på den.
Nej, det enda sättet att kunna få allt jag vill ha i en BMW 3-serie skulle vara ifall jag valde 318i istället. Men som jag förstått det tappar man väldigt mycket prestanda då. Bränsleekonomin är inte särskilt viktigt eftersom företaget pröjsar soppan. Men å andra sidan är det ju ingen idé att välja en BMW och den inte "går som en BMW".
Jag har aldrig haft automat tidigare, men jag skulle väldigt gärna vilja ha det. Men för att kunna få med automat i budgeten måste jag i så fall välja texti-klädsel, och då tycker jag bilen genast får en snik-känsla över sig.
Angående Honda Accord: Jag har varit inne på den ett tag och testkört den. Men jag tycker inte den går att jämföra med BMWn körmässigt. Dessutom gillar jag inte instrumentpanelen på den.
Nej, det enda sättet att kunna få allt jag vill ha i en BMW 3-serie skulle vara ifall jag valde 318i istället. Men som jag förstått det tappar man väldigt mycket prestanda då. Bränsleekonomin är inte särskilt viktigt eftersom företaget pröjsar soppan. Men å andra sidan är det ju ingen idé att välja en BMW och den inte "går som en BMW".