Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linnea
Har en 440 med turbo -95:a.
Och jag har ett stort problem, min bil vägrar starta!
Låter bara klick när jag vrider om nyckeln... HJÄÄÄÄLP!
Användarvisningsbild
av vetten
Är batteriet friskt och laddat? Annars så kan du ju testa och knacka lite på startmotorn och se om det händer något. Kan vara kolen som är dåliga i startmotorn eller dålig kontakt (oxid), startar bilen om du bogserar igång den?
av Linnea
batteriet e nytt och fint, bara nån vecka gammalt.
jo, den hoppar snällt igång med lite knuffande.
ok, ska testa knacka lite snällt på startmotorn så får ja se vad som händer.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja du ?:-/ Tyvärr, du får nog byta eller köpa en ny, utbytes eller bättre en bättre begagnad startmotor ?:-/
Ja det är nog det tips jag kan ge dej och har du inte AC så blir det mindre trångt att byta, ja :mrgreen: det kan tillockmed gå att göra uppifrån till din fördel :-)-)
av Linnea
tyvärr sitter det en ac i min lilla pärla.
så jag antar det blir underifrån då.
Så idag blir det mekar dags, första gången på våra 8månader tillsammans som jag har problem med henne.
Men jag antar att man inte kan vänta sig annat än lite småfix på en bil som gått nästan 24000mil.
av Linnea
Efter 5 timmars skruvande och krånglande och massa nya spännande sår på händer och armar så lossade den äntligen.
Kolen var helt slut och magneterna i den var spruckna plus att d ramla ur massa små bitar.... den var helt slut helt enkelt. Så imorrn blir d skruva dit den nya och försöka pussla ihop pärlan igen. :D
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]