gooose skrev:Du skriver att du bor på landet . Går det att få detta lite mer specifi
tex upp ,ner vänster,höger
Tänkte om det var så att om vi inte bor allt för lång från varandra att man kan Köra/känna på felet
//Goose
Jag har ingen direkt fast punkt, utan befinner mig mestadels på resande fot. Lördag och söndag är jag i trakterna av Orust/Göteborg/Karlstad/Säfflle. Och förra helgen var jag i Åre/Sveg. Så det är kanske inte helt omöjligt att jag passerar i närheten av där du befinner dig...var det nu är någonstans?
Mina kamrater som håller på och mekar säger att det helt säkert är lådan som är fel på....man jag känner mig inte helt övertygad ännu. Särskilt eftersom Volvos tekniker tycker att lådan växlar fint när det testkör den.
Så än ger jag inte upp hoppet
Skulle vara intressant att jämföra en annan Volvo automat med samma motor och årsmodell...för att själv avgöra skillnader i ljud känsla etc. Men har inte hittat någon ännu tyvärr. En kompis som hade en liknande (fast framhjulsdriven) sålde tyvärr sin innan jag hann prova den..och den hade dessutom problem med växellådan också.
De som renoverar lådor säger att AW55 är en japansk låda, och att den är byggd för 90hk motorer...därför håller de inte. Räkna med 15k mil säger de...men kan gå snabbare än så, eller betydligt längre om man kör försiktigt.
Själv tycker jag ju lådan växlar på bra..förutom just ibland när detta nödläge envisas med att hoppa i.