Sewe: Du verkar tro att polismannen måste ha gjort detta medvetet, för tror du att det kan ha varit en olyckshändelse så förstår jag inte ditt resonemang.
sewe skrev:
Agerandet står inte i proportion till brottet
Så tror du att det kan ha varit en olycka så måste det betyda att du tycker att ett inbrott är en för liten grejj för att dom ska få försöka gripa brottslingen. Som skrevs tidigare, kriminalitet är ingen dagisverksamhet, man kan inte springa till dommaren och gråta och visa upp sitt skrubbade knä så får det andra lagets forward automatiskt rött kort.
Jag törs gissa att om denna mamma sett 2st tonåringar hoppa på hennes biltak och även sett att det kommer 2st poliser i en målad bil och kör förbi och att då ungarna börjar springa. Hade poliserna då ryckt på axlarna och kört åt andra hållet så törs jag påstå att det whinats om det med.
Jag kör bil varje dag, jag krockat med stora personskador till följd. Ska killen som körde den andra bilen, fick sladd och kom över på min sida vägen sluta köra bil då eller kanske tom sitt jobb? Det var ju knappast så att gjorde det med vilje. men uppenbarligen så kan han inte garantera att en olycka inte kommer att hända när han kör bil i tjänsten...
Jättetråkigt att 14åringen har blivit skadad, men utan att veta hur det gått till så ser jag det som en beklaglig olycka och då ser jag inte varför man ska skälla och gnälla på någon som när han utövade sitt yrke råkade ut för en mycket olycklig olycka med en kriminell person som precis begått ett inbrott.
Har f.ö. en f.d. studiekamrat vars son nu åkt fast för bilstöld, tror han var 14år gammal. Ja jag tycker att hon misslyckats med sin uppfostran, däremot så gör det inte henne till en dålig människa och hon är fortfarande en mycket trevlig person även om hennes son är ett rötägg. Nej jag har aldrig snattat, däremot så har jag kört för fort någon enstaka gång ;).
Ponera att dessa två inbrottstjuvar efter att polisen struntat i att följa efter dom eftersom en olycka kan ske hade stulit en bil, kraschat in i en busskur och dödat 4 personer. Hade det kommit fram då att polisen struntat i att gripa dem 30min tidigare vid ett inbrott så törs jag lova att det blivit ett grönjädra liv.
/Anders