Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjaaa

Mín bil startar in längre.. den började blöddra och hacka när jag var ute och körde men inte riktigt som när de är soppatorsk.. De kändes mer som om Lmm var trasig för så fort man gasade så dog den o började smälla, Men hade ojämn tomgång.. Trodde det var soppapumpen som är under förarsätet för den lät som kriget innan så trodde att de var den, Men den startar fortfarande inte.. Hann inte felsöka mer för skulle iväg på middag..
Men är de någon som har några förslag på den här vaga förklaringen? :P :roll:

Har kollat felkoder och får 2-3-2.. Som jag fattar de är de lambdafel?

Mvh Jimmy
Senast redigerad av 1 Huzzi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bobcat
Huzzi skrev:Tjaaa

Mín bil startar in längre.. den började blöddra och hacka när jag var ute och körde men inte riktigt som när de är soppatorsk.. De kändes mer som om Lmm var trasig för så fort man gasade så dog den o började smälla, Men hade ojämn tomgång.. Trodde det var soppapumpen som är under förarsätet för den lät som kriget innan så trodde att de var den, Men den startar fortfarande inte.. Hann inte felsöka mer för skulle iväg på middag..
Men är de någon som har några förslag på den här vaga förklaringen? :P :roll:

Mvh Jimmy
Vet inte om jag är ute och simmar nu men min 745:a 89 startade inte heller och det var högspänningsdelen som hade gått sönder alltså den som sitter på vänster innerskärm./Bosse
Användarvisningsbild
av Huzzi
hehe okeeej.. Är pumpen i tanken svår att byta? hur kommer man åt den lättast? :???: :oops:

Menar du vänster innerskärm inne i motorutrymmet? Fick du någon ordning på det sen? :)
Huzzi skrev:Trodde det var soppapumpen som är under förarsätet för den lät som kriget innan så trodde att de var den, Men den startar fortfarande inte
pumpen under sätet matas från pumpen i tanken - om pumpen i tanken lägger av så får den göra dubbla jobbet - ganska typisk felbild,
Antagligen har du ganska lite soppa i tanken nu - pumpen under sätet brukar klara jobbet så länge det är mycket bensin i tanken men när det blir för lite så orkar den inte längre .

/emwtur
om du söker i forumet så finns det antal trådar om folk som har haft en tankpump som gått sönder ,
vanligtvis har bilen börjat gå dåligt när tanken gått under halv-tank . problemet är att om man kör med detta länge så kommer man att slita ut huvudpumpen också - den får ju göra dubbla jobbet !

om du ( eller en kompis ) trycker ner en slangstump i bensinpåfyllningen så att locket öppnas
- och lyssnar där, och den andre försöker starta bilen så skall man höra att pumpen surrar.
gör den inte det så bör man kolla att pumpen får ström ( när man försöker starta).
har för mig att det finns ett inlägg ..... jo :
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 57&t=35229

läs !

/emwtur
Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Läckage koppling v70 II

Iallafall på äldre V70 så g&arin[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]