Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Ja,du får en 2:a med ombesiktning skulle jag tro, går att läsa felkoder om det finns diagnosuttag i motorrummet, på vä. sida. Kommer inte ihåg just nu hur man gjorde, måste kolla i mina papper först, men finns säkert nån annan som vet på detta forum.... :D
Candypig skrev:... går att läsa felkoder om det finns diagnosuttag i motorrummet, på vä. sida. Kommer inte ihåg just nu hur man gjorde, måste kolla i mina papper först, men finns säkert nån annan som vet på detta forum.... :D
Hur man läser ut felkoder står i Informationstråden längst upp i den här forumdelen. Tyvärr vet vi ju inte vad det är för bil (står inte i rubriken) så vi kan inte göra annat än gissa.
Tack då vet jag bättre,märks det på bromsprovet om abs:n fungerar,jag tänkte om kanske lampan gick sönder.Detta var en fråga från en kompis (han har en 850).
Glidan skrev:Tack då vet jag bättre,märks det på bromsprovet om abs:n fungerar,jag tänkte om kanske lampan gick sönder.Detta var en fråga från en kompis (han har en 850).
det märks INTE på bromsprovet att ABS:en inte fungerar - normalt låser dom ju inte hjulen där, MEN som sagt systemet säger ju självt att det är felaktigt så det lär bli en ombesiktning efter reparation - har din kompis en 95:a eller tidigare så kan han läsa ut felkoderna själv
- står hur man gör i det forumet :-)

/emwtur
emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]

Elbilsförsäljningen i USA 2026 kollapsar[…]

Den här videon hjälpte mig: https://you[…]