- sön 19 feb 2006, 20:35
Volvo S 60 – 02 170 HK / AUT
WillyW skrev:Får säga jag är lite upprörd på min lokala Volvo handlare/verkstad.Man kan väl lämna bilen till motormannen för undersökning. Om det är fel på den, hittar de säkert. Komma tillbaka och slänga undersökning papper på de, om det är fel på bilen. Vad kostar undersökning vet jag inte, kan tänka mig ligger runt 1500 kr.
De tog min bil och körde 2 mil norrut och tillbaks på en 90 väg. De har ca. 50 meter 50 sträcka innan de kommer ut på 90 vägen. Väl tillbaks sa de att "det är inget fel på den här bilen, den drar bara 1,21/l mil". Vägen de körde har inte ens några kurvor!
Svagt agerat för det kallar jag inte att verkligen kontrollera bensinförbukningen, men jag kommer inte att nöja mig med detta.
När jag hämtade bilen och kört mina 10 km hem stod redan genomsnittsförbrukningen på 1,48/l mil. Kan låta som jag körde "rally" hem men det gick lugnt och fint som vanligt. Rullande med 90 km/h på en landsväg kan jag också hålla förbrukningen på 1,2/l mil. Men med 2 stop och en väjningsplikt hamnar förbrukningen på 1.6/l mil, så enkelt är det.
Volvo S 60 – 02 170 HK / AUT