- mån 20 feb 2006, 23:22
#31156
Hej!
Fick min ratt bytt idag, då lädret lossnat på vissa ställen, men det är inte det som är anledningen till mitt inlägg.
Nej, anledningen är problemen efter bytet. Fick tillbaks bilen och fick veta att det tydligen är svårt att få ratten exakt på plats vid byte, så att den kanske inte skulle gå rakt fram ifall man hade ratten helt centrerad. Mycket riktigt, jag måste hålla ratten ca 5 grader till höger för att bilen ska gå rakt fram....
Dessutom upplevs styrningen som mycket trögare och det känns även som om servon ger olika mycket hjälp genom rattrörelsen. Det är som om det först är trögt, sen lättare och sen trögt igen.
Mina frågor:
1. Är det normalt att ratten inte blir centrerad, och hur åtgärdar man detta?
2. Är det normalt att styrningen känns annorlunda? Görs det något annat än själva rattbytet i samband med detta? Jag trodde det bara var av med en ratt och på med nästa.
Tacksam för snabba tips, innan jag ringer tillbaks till verkstaden (Bilia)
/Lospilotos
Fick min ratt bytt idag, då lädret lossnat på vissa ställen, men det är inte det som är anledningen till mitt inlägg.
Nej, anledningen är problemen efter bytet. Fick tillbaks bilen och fick veta att det tydligen är svårt att få ratten exakt på plats vid byte, så att den kanske inte skulle gå rakt fram ifall man hade ratten helt centrerad. Mycket riktigt, jag måste hålla ratten ca 5 grader till höger för att bilen ska gå rakt fram....
Dessutom upplevs styrningen som mycket trögare och det känns även som om servon ger olika mycket hjälp genom rattrörelsen. Det är som om det först är trögt, sen lättare och sen trögt igen.
Mina frågor:
1. Är det normalt att ratten inte blir centrerad, och hur åtgärdar man detta?
2. Är det normalt att styrningen känns annorlunda? Görs det något annat än själva rattbytet i samband med detta? Jag trodde det bara var av med en ratt och på med nästa.
Tacksam för snabba tips, innan jag ringer tillbaks till verkstaden (Bilia)
/Lospilotos