Jaha, då var det dags igen. Bilen blev tyvärr inte stulen i Norge (den fick bara P-böter)

Så bilen fick stå ett tag för Husse hade inte råd med både böterna och verkstadsbesök. Istället har han använt min bil så nu är den också paj :roll:
Mecken sa att luftmassemätaren inte funkade :twisted: YYYYYLLLLL den var ju ny! Nu har jag bytt den igen till en hel och bytt lambdasonden. Bilen går numera bra när den går. OCH så tappar den tomgången precis som förut och då stannar den tvärt.
Det är nog med största säkerhet så att tomgången faller oavsett om bilen är varm eller inte. Annars ligger den fint på ca 700 rpm eller så. Bromsning har inget med saken att göra för jag testade med att lägga i friläge och släppa gasen i typ 70 km/h - plofff - så dog den...
Det enda jag ännu inte bytt är tomgångskontakten. Hur var det med den där tomgångsskruven? Ska det vara någon på min bil eller inte?
Det är för övrigt ingen som känner någon äldre herre i stockholm/uppsala området som kan lyssna sig till en inställning av en 343:as motor (Renault) 1.4 S - 1980 årsmodell?
Okunnig, ohämmad, orädd...