Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla glada..
Har stött på nya problem med min kära volvo..

Frågan jag har till er är :
Hur många pumpar har min volvo 745 -92??

Tackar gärna för snabbt svar då jag håller på med bilen nu.. ///Tommie
Senast redigerad av 1 Tulldahl, redigerad totalt 0 gånger.
av Tulldahl
om Pumpen i tanken inte får ström..
Vad kan detta bero på??
Finns det några relä jag behöver kolla och var sitter de isåfall??
av Tulldahl
Jocke S. skrev:Är säkring #11 hel? Har du spänning på den när du kör på starten?

Säkring nr 11 är hel.. och ska inte pumpen fungera bara vid tändningen på??
av sicnarf
Ja.det stämmer.Om du har en kompis som sätter örat på påfyllningsröret när den är öppen o du vrider på tändningen så skA han kunna höra surrandet.Annars har du ett problem där.
av Tulldahl
sicnarf skrev:Ja.det stämmer.Om du har en kompis som sätter örat på påfyllningsröret när den är öppen o du vrider på tändningen så skA han kunna höra surrandet.Annars har du ett problem där.
Det låter ingenting.. snackade med min bror precis han sa att det skulle finnas ett relä till bränslepumpen...
är det någon som vet vilken av reläna som går till pumpen??
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Varje gång du vrider tändningen från läge 0 (noll) till läge 2, så kommer bränslepumpen att arbeta någon sekund (för att pumpa upp bränsletrycket). Sen börjar inte pumpen att jobba förren du kör på starten (då går den konstant, så länge du kör på starten). Om motorn startar, så fortsätter pumpen att gå... Men om motorn inte startar, så stannar pumpen när du slutar köra på starten!
av Tulldahl
Jocke S. skrev:Varje gång du vrider tändningen från läge 0 (noll) till läge 2, så kommer bränslepumpen att arbeta någon sekund (för att pumpa upp bränsletrycket). Sen börjar inte pumpen att jobba förren du kör på starten (då går den konstant, så länge du kör på starten). Om motorn startar, så fortsätter pumpen att gå... Men om motorn inte startar, så stannar pumpen när du slutar köra på starten!

när jag slår på tändningen låter det ingenting. ska köpa ett nytt relä i morgon, lämnar besked i morgon hur det har gått..
av Tulldahl
Tulldahl skrev:
Jocke S. skrev:Varje gång du vrider tändningen från läge 0 (noll) till läge 2, så kommer bränslepumpen att arbeta någon sekund (för att pumpa upp bränsletrycket). Sen börjar inte pumpen att jobba förren du kör på starten (då går den konstant, så länge du kör på starten). Om motorn startar, så fortsätter pumpen att gå... Men om motorn inte startar, så stannar pumpen när du slutar köra på starten!

när jag slår på tändningen låter det ingenting. ska köpa ett nytt relä i morgon, lämnar besked i morgon hur det har gått..
Köpt nytt relä idag satte i det och slog på tändningen. då klickade relät men inget mer..
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]