Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matad
Hej.

Har ett problem med min S80, det kommer upp felmeddelande med jämna mellanrum....det som "larmar" är som följer: STC,ABS, EMISSIONER, samt det senaste är BROMSFEL STANNA OMGÅENDE. Dom tänder och släcker sig lite hur som haver, som ex. Bromsfelsidikationen som senast tände och släckte sig ca 5ggr på 30 sek.

Hoppas någon har en hum om vad det kan vara.

Mvh
av hauntedfx
Matad skrev:Hej.

Har ett problem med min S80, det kommer upp felmeddelande med jämna mellanrum....det som "larmar" är som följer: STC,ABS, EMISSIONER, samt det senaste är BROMSFEL STANNA OMGÅENDE. Dom tänder och släcker sig lite hur som haver, som ex. Bromsfelsidikationen som senast tände och släckte sig ca 5ggr på 30 sek.

Mvh
Tjena.. vet ej ifall du löst problemet är rätt ny här.. typ dagxfärsk :)
Har haft samma fel på min och nått som är vanligt är att det blir oxider på styrenheten för ABSbromsarna.
Jag löste mitt problem genom att montera bort hjärtat till absbromsarna.. den sitter med 4 st torx skruvat från undersidan.. Lättast är ifall du monterar bort säkringsboxen eller luftfilterboxen.. sen gör du bara rent grejjorna samt kör lite kontaktsprey på kontakterna.

Mvh //Conny.
av Matad
hauntedfx skrev:
Matad skrev:Hej.

Mvh
Tjena.. vet ej ifall du löst problemet är rätt ny här.. typ dagxfärsk :)
Har haft samma fel på min och nått som är vanligt är att det blir oxider på styrenheten för ABSbromsarna.
Jag löste mitt problem genom att montera bort hjärtat till absbromsarna.. den sitter med 4 st torx skruvat från undersidan.. Lättast är ifall du monterar bort säkringsboxen eller luftfilterboxen.. sen gör du bara rent grejjorna samt kör lite kontaktsprey på kontakterna.

Mvh //Conny.
Tack!
Detta skall jag kika på, för jag har fortfarande inte fått ordning på eländet. Men nu måste jag fixa det då vi skall byta bil för utökning i familjen! :)
av Robins80
Hej undrar om någon har känt att bilen börjar rycka precis som om bilen går på´bara 3 cylindrar när felet inträffar d.v.s STANNA STÄNG A MOTORN ?`behöver hjälp snarast //
Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]

Relä bränslepump

Kollat säkringar? Säkring 9 i elcentrale[…]

Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]