Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pean
Hade en lite incident med dålig väg som resulterade i att en kabel slets loss under bilen. Det är en trepolig sladd som löper från bilens vänstra sida på en tvärbalk strax bakom axeln (om jag minns rätt) och sitter fäst med kabelskor på en längsgående balk på bilens högra sida.

Inga varningslampor tändes och jag kunde inte märka något problem med bilen, lite fältmek i stress med en tid att passa ledde till att jag fäste upp kabeln under bilen med buntband, visserligen hade jag kanske kunnat sätta ihop kabelskorna igen då ingenting såg mer trasigt ut än så, men jag kunde inte se vilken som var i andra änden.

Mina frågor:

1) Någon som vet exakt vad detta här?
2) Något mer som potentiellt kan ha tagit skada under bilen av det som slog upp under bilen och slet av kabeln. Mest troligt var att det var en stor gren på en skogsbilväg.

Det är en V70 från 01.
Senast redigerad av 1 pean, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av isak
hej
låter som det kan vara motorvärmarkabel? om du menar balken bakom fr-axeln.den kan ha en förgrning där det delat sig?
isak
Användarvisningsbild
av pean
Motorvärmarkabel var min spontana gissning också...

Vet inte om jag ska ge mig på att lappa ihop det själv eller om jag ska lämna in bilen på verkstad. Är totalt okunnig att meka bilar desvärre. Tänkte det kanske kunde vara vettigt att låta någon kunnig ta en titt och se så inget annat också tagit skada.
Användarvisningsbild
av isak
har den inga skador är det bara att skava ihop den. sen bör du fästa upp den så det int händer flera ggr.
lycka till isak

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]