- sön 09 aug 2009, 21:10
Hade en lite incident med dålig väg som resulterade i att en kabel slets loss under bilen. Det är en trepolig sladd som löper från bilens vänstra sida på en tvärbalk strax bakom axeln (om jag minns rätt) och sitter fäst med kabelskor på en längsgående balk på bilens högra sida.
Inga varningslampor tändes och jag kunde inte märka något problem med bilen, lite fältmek i stress med en tid att passa ledde till att jag fäste upp kabeln under bilen med buntband, visserligen hade jag kanske kunnat sätta ihop kabelskorna igen då ingenting såg mer trasigt ut än så, men jag kunde inte se vilken som var i andra änden.
Mina frågor:
1) Någon som vet exakt vad detta här?
2) Något mer som potentiellt kan ha tagit skada under bilen av det som slog upp under bilen och slet av kabeln. Mest troligt var att det var en stor gren på en skogsbilväg.
Det är en V70 från 01.
Inga varningslampor tändes och jag kunde inte märka något problem med bilen, lite fältmek i stress med en tid att passa ledde till att jag fäste upp kabeln under bilen med buntband, visserligen hade jag kanske kunnat sätta ihop kabelskorna igen då ingenting såg mer trasigt ut än så, men jag kunde inte se vilken som var i andra änden.
Mina frågor:
1) Någon som vet exakt vad detta här?
2) Något mer som potentiellt kan ha tagit skada under bilen av det som slog upp under bilen och slet av kabeln. Mest troligt var att det var en stor gren på en skogsbilväg.
Det är en V70 från 01.
Senast redigerad av 1 pean, redigerad totalt 0 gånger.
- By Raktidiket