Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvojonas
har fått klabb med mitt hel/halvljus,
det började med att ena halvljuset slockna,bara byta lampa,men de funkade inte ändå
kolla säkringar och så vidare,helt plötsligt slockna de andra också :shock: relät klickar
när man tar bort de,heljuset funkade när jag skulle kolla de,men baraen gång sen la de
också av :evil: det är bara parkeringsljus och bak som funkar nu,vad fan kan de vara
:( verkar ju konstigt blir lite svårt att köra i mörker nu :lol: är de nåt vanligt fel?
av volvojonas
Har provat att byta ut reläna,och kollat säkringarna igen,men ingenting händer :evil:
kan de va nåt i tändlåset?börjar bli lack på skiten vill ju inte ängna all sin lediga tid
på bilfanet :evil: lägga ut en massa pengar och sen de inte funkar är ju inget kul
heller,ingen som har nån ide? måste lösa de innan de blir mörkt tidigare
annars åker den på skroten :x
Användarvisningsbild
av vetten
Har du mätt upp om du har ström fram till lysena? Kolla även omkopplarspaken på rattstången det brukar ibland bli oxid och krångel där.
av volvojonas
Problemet är löst, :) bytade relä men de hjälpte inte,men sen kolla jag säkringarna
igen och alla fyra hade gått :shock: i med nya och nu funkar de

skumt att alla hade gått,undrar vad det är som spökar :twisted: får hoppas de inte
klabbar nåt mer..
Användarvisningsbild
av vetten
volvojonas skrev:Problemet är löst, :) bytade relä men de hjälpte inte,men sen kolla jag säkringarna
igen och alla fyra hade gått :shock: i med nya och nu funkar de

skumt att alla hade gått,undrar vad det är som spökar :twisted: får hoppas de inte
klabbar nåt mer..
Det kan ju ha varit kortis i det gamla reläet så att säkringarna gick :wink:
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]