Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Fuskgräsmatta :lol:

Nävars, riktigt smidigt sånt där! Minns när jag flyttade till ett nyproducerat lägenhetshus i början av 2000-talet. När jag flyttade in så var inte ens fasaden klar så byggnadsställningarna stod utanför fönstret och någon gård fanns inte att prata om. Sen när jag kom hem en eftermiddag på sensommaren ett tag efter att ställningarna tagits ner så var jordhögarna som legat på gården utschaktade och över så låg en fin grön gräsmatta. Lagomt paff blev jag :) Där hade dom dessutom inte lappat som du har gjort utan dom hade rullat ut mattan över hela gräsmattan så antalet skarvar var minimalt, syndes knappt att det var ditlagt.

Får man fråga hur mycket sånt där kostar?

/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Lappat o lappat, varje rulle är ju bara 1kvm, ca 40cm bred och dryga 2meter lång, så det blir många skarvar.
Har man större ytor så finns det "stor rullar" som är ca20-25kvm i varje rulle, men då väger dom runt 300kg styck så det blir tungt för en "hemmafixare" att rulla.

Själva gräset kostar runt 12kr kvadraten, men sen skall det ju fraktas med kyltransport, så totalen blev ca 20kr/kvm.
Användarvisningsbild
av Loner
falcon skrev:Skarvarna är väl borta efter ca 1 månad?
Ja dom försvinner på sikt, inte kanske en månad då det inte är växtsäsong här längre.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Loner skrev:Lappat o lappat, varje rulle är ju bara 1kvm, ca 40cm bred och dryga 2meter lång, så det blir många skarvar.
Har man större ytor så finns det "stor rullar" som är ca20-25kvm i varje rulle, men då väger dom runt 300kg styck så det blir tungt för en "hemmafixare" att rulla.

Själva gräset kostar runt 12kr kvadraten, men sen skall det ju fraktas med kyltransport, så totalen blev ca 20kr/kvm.
Jag menade inte att klanka ner på dig, endast att säga att dom använde större bitar så det såg ut som en "riktig" gräsmatta på en gång. Ville belysa hur paff jag blev när jag kom hem en dag :)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 46

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem