Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
tackar tackar!

Polaren klämde efter MYCKET om och men ur sig att tomgången helt enkelt berodde på att ventilerna kärvade med den gamla oljan.
Såg nu i instruktionsboken att man ska byta var 750 mil vid hård körning i berg och motorväg.
Vilket ju är typ det enda jag gjort med den sen bytet... Upp och ner för berg på resan och en satans massa autobahn :)
Så imorrn smiter jag förbi bilia och ber om lite fin olja och ett nytt filter. Såg att det kostar typ som på mekonomen bara nu med niceprice!
Användarvisningsbild
av crumpets
Det har jag letat lite efter! Exakt hur funkar det, vilka är bäst, vad bör man se upp med, osv?
Är det sån tillsats man har i oljan eller finns det nån extern variant också?
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag har kört med nån som heter i stil med CRC Engine Flush. Funkade bra tror jag. Tog av ventilkåpan efteråt, och det var inte ett spår av gammalt "oljegrus" som det var innan.

Bara du följer instruktionerna på flaskan ska det inte vara några problem. Brukar vara nåt i stil med: Häll i medans motorn går på tomgång och är varm. Kör med lite högre tomgång 1500-2000 varv i 15-20 minuter. Stäng av. Tappa ur. Byt filter. Fyll på ny. Klart!

Men läs hur du ska göra på flaskan så är det lugnt. :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
Aaaaaah... Så man häller det i oljepåfyllningshålet innan man kör oljebytet helt enkelt? :) Smart. Det ska jag fan kolla upp.
Tack för tipset!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 47
Läckage från taklucka

C30 2007 med taklucka. Jag har konstaterat att b&a[…]

Svart grill

Hej. Har en V60 -24. Skulle vilja ha en helt svart[…]