- tis 04 aug 2009, 19:17
#309365
Är det som en del säjer att 940 är den sista riktiga Volvon?
Jag har en gammal 940 från -91. Importerad Belgare. Importerades av en god vän. 14000 mil som sades vara säkra.
Denna bil går igenom besiktningen år från år. Trafiksäkerhetsmässigt fullgott skick, men i övrigt håller bileländet på att ramla isär. En sak i taget slutar att fungera, men den startar och går perfekt i alla väder. Den har under de 4 år jag haft den rullat 10000 mil och inte kostat mig många kronor i service och reparationer.
Nu köpte jag en begagnad V70 -00 I. Den har tillbringat större delen av tiden på verkstad. Service, bromsar, tändningslås, torkarmotor bak elfel, torkare fram elfel...osv. Nu har jag till slut en mycket bra och välservad V70 men frågan är vad som går sönder nästa gång. Det är en "Tjänste-Volvo" som har alla servicestämplar i ordning.
Vilken tur att jag under denna tid har behållit min gamal 940 som startar och fungerar i alla väder. Vet i sjutton om jag vågar göra mig av med den. Jag tor inte heller på det där med miltalet. Tittar man på slitage så bör den ha gått 34K eller kanske tom 44K.
Visst åker man som en kung i V70 men som sagt... min gamla 940 får nog hänga med så länge den orkar
Så jag håller numer med er som säjer att 940 var den sista riktiga Volvon för så ÄR det!
Hälsningar
Magnus
Jag har en gammal 940 från -91. Importerad Belgare. Importerades av en god vän. 14000 mil som sades vara säkra.
Denna bil går igenom besiktningen år från år. Trafiksäkerhetsmässigt fullgott skick, men i övrigt håller bileländet på att ramla isär. En sak i taget slutar att fungera, men den startar och går perfekt i alla väder. Den har under de 4 år jag haft den rullat 10000 mil och inte kostat mig många kronor i service och reparationer.
Nu köpte jag en begagnad V70 -00 I. Den har tillbringat större delen av tiden på verkstad. Service, bromsar, tändningslås, torkarmotor bak elfel, torkare fram elfel...osv. Nu har jag till slut en mycket bra och välservad V70 men frågan är vad som går sönder nästa gång. Det är en "Tjänste-Volvo" som har alla servicestämplar i ordning.
Vilken tur att jag under denna tid har behållit min gamal 940 som startar och fungerar i alla väder. Vet i sjutton om jag vågar göra mig av med den. Jag tor inte heller på det där med miltalet. Tittar man på slitage så bör den ha gått 34K eller kanske tom 44K.
Visst åker man som en kung i V70 men som sagt... min gamla 940 får nog hänga med så länge den orkar

Så jag håller numer med er som säjer att 940 var den sista riktiga Volvon för så ÄR det!
Hälsningar
Magnus