Ramon skrev:Du kan se det på den beteckning som finns på bakaxeln, dock kan det vara svårt att se då det lätt blir väldigt skitigt där.
Det enklaste är att göra en burnout och se hur många spår det blev :lol: Ifall båda däcken spann loss, så har du ej diff, men ifall det blev ett spår så har du alltså diff! Dock ska man ha i åtanke att det även finns olika slags diffar, den vi har på 944:an kopplar in vid 5km/h och ur vid 45km/h. Så det kan alltså hända att det precis i början av burnouten eller vid slutet blivit små korta spår från båda däcken, men man ser tydligt skillnaden mellan vilka spår som en diffad burnat och vilken en utan har gjort.
Happy burning (D)
Men Ramon, nu har du väl ändå blandat ihop begreppen va? :lol:
Du menar väl tvärtom ändå?
Spinner båda däcken är det diffat. Spinner bara ena, är det inte diffat.
Eller är det jag som snöat in totalt här i snöyran i norr?
Men min 780 är diffad, och den vrider runt båda bakdäcken fortare än framdäcken iaf vid gaspådrag.
Mvh/ Adde
Länkar till addes hemsida som inte fungerar? Byt ut
http://www.adde.dk/ i länken mot
http://www.jagrullar.se/forum/images/faq/ så bör ni komma åt det ni söker. Pm'a även mig eller annan moderator så vi kan gå in och laga länken /Brainy