Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimDK
tjahh,dom gamla 850ere hade en kod läsare i motorrummet med dioder som blinkade och gav koden, det var väldigt smart!
tyckes också att det her i P2erne är bättre än ingenting, men klart inte lika bra som en läsare. Jag gillar att kolla olja och vätska varje helg när jag tvättar, etc. och använder detta som feaure för att kontrollera om det finns skäl att hämta kod läsaren.
Jag er enig,Om det finns alltid en felkod, så måste läsaren alltid i bruk:-)
av Lasse73
Mutterdragare skrev:Klockrent DIM fel.
Har lödigt om DIM och nu funkar det klockrent. värmde om 4 ic och hittade en resistor kallödd under kylplåten på andra sidan instrumentet. troligen det sista som var fel ang klockan går baklänges för kretsen ser ut att fortsätta till vredet för att köra klockan baklänges. Värmde de 4 ic "i fall att". och voila bältesplingen blev att fungera också.

Tack till alla för dom bra tipsen.
Lasse
av Motörhead
Nu är detta löst för min del, blev ett "nytt" instrument på skroten. Hade tur att hitta ett med kromringar för under 1500kr.
av Hjelmberg
Nu har även min klocka slutat att leva sitt egna liv, gjorde som andra finurliga människor på detta forum gjort. Rev ut instrument huset och lödde omm ic kretsarna och (tyristorn) vid kylflänsen, monterade ihop huset igen och provade. Verkar funka kanon klockan har inte rört sig alls, inte mer änn den skall!!! :lol:

Och det bästa var att det tog inte ens en halvtimma allt ihop.

Tack för att det finns fler här på forumet som jag, sådana som lagar själva istället för köper nytt.

Daniel Hjelmberg.

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]

@unleashFusion det är den jag saknar.

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]