Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej, jag skulle behöva lite tips och erfarenheter angående kondensorer. Min läcker så de e dags för en ny. Har en 850 glt-97 med ECC. Mekonomen tar ca 2300 för sin. Skruvat.se tar ca 1500 och Biltema ca 900kr. E ju en RÄTT stor pris skillnad, så vore fint om ngn har lite erfarenheter om dessa olika kondensorer.

Mvh: Thomas
av Mackansglt
Är också intresserad av detta då jag måste byta min också + förångaren och torkfiltret.

Finns ju även andra som säljer kondensorn, ex, MECA ca. 1800 kr, Autoexperten 2500 kr, Celer
ca 1550 kr med mera. Autoexperten verkar över lag vara rätt dyra, i alla fall på AC delar.

Biltemas är ju helt klart billigast utan konkurens men är det något att ha??

Om jag måste byta kondensor, förångare och torkfilter så blir det billigast med Biltema kondensor, förångare och torkfilter från Celer. Summan blir nästan exkt lika som endast kondensorn från Autoexperten, dvs. ca 2500 kr.
Har tänkt att försöka göra bytet själv och sedan åka och fylla på gas.
Användarvisningsbild
av emwtur
glöm inte eventuella gummitätningar dom bör bytas också!
dessutom skall man väl mäta upp hur mycket kompressorolja som fanns i varje del innan, och fylla på lika mycket i systemet efteråt :-)
Jag läste på mycket noga om detta innan jag bytte kompressor på min - jag blev lite förvånad när det inte fanns en droppe olja i den gamla kompressorn - hur mycket skulle jag fylla på i den nya då ????
- slutade med att jag slog i en dl olja !

/emwtur
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]