falcon skrev:Tackar, jag kan alltså plugga in allt innan jag åker och får den proggad i systemet utan att bilen "flippar" ut?
på steget är det 2st kontakter, 1 är om jag har förstått det rätt till högtalarna (skarvas med den som sitter i stereon nu ) och den andra är för strömmen?
\\Peter
På steget har du en dinkontakt för lågnivån och en större grå utgång för högtalarna som sätts ihop med högtalarkontakten bakom radion. Den sista mindre grå ingången är till strömmen, den kontakten finns under passagerarstolen fördragen. Ligger under mattan intill torpedväggen så du får ta bort plastklädsel och lyfta mattan för att kunna komma åt.
Du måste också lossa stolens fyra skruvar och tippa den bakåt för att komma åt allt.
Jag behövde inte uppgradera någon programvara, fungerar utmärkt ändå.
Men jag bytte inte radion, om det har betydelse vet jag inte...
Bilen flippar ut om du tar bort ECC paketet och radion med strömmen på eller om du, som jag, kopplar in strömmen innan allt är tillbaka på plats.
Gjorde det för att kolla så att det fungerade innan jag monterade klart, MISSTAG, gör inte det! Jag fick 17 felmeddelande, i och för sig inget större problem för dom raderade alla på Volvo men det kan vara skönt att slippa!