Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov70xc-99
Henke3 skrev:Blockerat låsläge har inget med larmet att göra, det har även en bil utan larm.
finns det bilar utan blockerat låsläge också för jag får inget klick en stund efter att jag låst å larmat på,det får kompisen på sin fast han har en -00 jag en -99..bägge har v70xc svensksålda..konstigt eller hur..
av volvov70xc-99
har nu varit på skroten å fixat en diod till larmet ,nu blinkar det när larmet är på äntligen,tog bort min diod och konstaterade att någon nöt varit där å mixtrat, ska vara tre stifts kontakt men ett stift var avbrytet på min det syntes väldigt tydligt när man tagit bort den ,men det är ju inte så lätt när man köpt bilen och dioden inte funkade,inte tror man att någon varit så dum å pillat sönder stiften i kontakten å sedan bara satt tillbaka den trasig,å inte bryt sig.
av volvov70xc-99
Phantom skrev:Nej, klicket har jag inte hört i min bil(inget jag lagt märke till iaf)...missade det när jag svarade.
vad har du för färg på ditt relä vet du det ,jag har vitt ,va på skroten i dag å kollade ,det är ju betydligt lättare att kolla när bilarna är halvslaktade ,kollade ganska många olika bilar,det verkar som det finns vitt eller svart larmrelähttp://bildelsbasen.se/?index=default&link=item&searchmode=1&post_id=16426393
http://bildelsbasen.se/?index=default&l ... d=16426390
det står lock alarm control ,type lasvo1 på det måste väl vara larm relät eller ,om man byter larm relä funkar den gammla fjären då eller är motagare i samma larmrelä eller hur funkar det ,någon som vet ,,och kan man byta larmrelät bara rätt upp och ner eller har det med dörrlås mm att göra typ byta mitt vita mot ett svart för någon skillnad måste det ju vara som det finns olika färg på dom olika utförande förmodligen,

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]