Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av What
Bosa skrev:
What skrev:Va vart det nu då??
Har inte monterat solfilm än så jag vet inte hur jag ska göra än så länge. :)
Oj! Jag menade bilen så klart :) va vart nu då?
av Noodles
Kanske en..
Bosa skrev:Hur som helst så får jag förhoppningsvis hämta den nästa vecka så snart är man nybliven ägare till en Rubyröd Volvo V70 2.4 Business -05. :)

Tog bara nio sidor innan jag kom till skott. :D
:wink:
Användarvisningsbild
av Bosa
Samt att på föregående sida så finns där till och med en bild på nyförvärvet, inte så bra bild iofs. :)

Men det stämmer det som Noodles skrev iaf. :)
Användarvisningsbild
av What
:oops: :oops: :oops: :D
Användarvisningsbild
av jakobsson
Tänkte bara lägga in en liten fråga här eftersom rubriken på denna tråden va funderingar.

På vänster sidospegel sitter det en liten plupp undertill på spegeln. Vad har den för funktion?

Har funderat ett tag men inte kommit på något.
Användarvisningsbild
av MartinS
jakobsson skrev:Tänkte bara lägga in en liten fråga här eftersom rubriken på denna tråden va funderingar.

På vänster sidospegel sitter det en liten plupp undertill på spegeln. Vad har den för funktion?

Har funderat ett tag men inte kommit på något.
Det sitter på båda sidorna. Det är tempgivare, den ena till utetemp för föraren och den andra är till motorstyrningen.

/Martin
Användarvisningsbild
av jakobsson
Aha tack för svaret. en liten kunskap rikare :D
Användarvisningsbild
av nixxxon
Hej!

Ny här och sökte runt men hittade inte vad jag sökte efter så jag skriver här så kanske nåt forumproffs kan visa länkar eller svara här.

Jag sprang på en -01 (uttagen 00) V70 T5 som gått 11900mil som de ska ha cirka 168000 för. Massa utrustning. Minne i stol, gpsskärm som poppar upp ur övre delen av instrumentpanelen, helläder, metalliclack, inbyggd telefon, sollucka, DSTC, sommar och vinterdäck på alu. 17" , på sommar bara för att nämna några saker. Behöver ioförsig inte alla dessa saker men säljaren sa att det inte påverkar priset.

Är det ett rimligt pris? Kan säkert prutas ner men är det några typiska fel på den årgången eller på den motorn som man ska kolla upp förutom det vanliga? Tacksam för svar.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]