Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Jag är ny här inne, har inte så bra pejl på sökfunktionerna, men har försökt att kolla, men har inte funnit mitt svar på denna frågan som jag kommer ställa, så jag hoppas att det finns någon här som har ett enkelt svar.

Jag har denna hastighetsmätare på min bil idag:
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=13789840

Jag undrar vad som visas/ska visas i den displayen som är under bränsle/temp mätaren, för där är helt dött på min.

Jag skulle gärna vilja sätta in denna hastighetsmätare istället:
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=12729768

Det som jag undrar, det är om den skulle passa direkt i fäste, kabelarrangemang, bränslemätaren och så. Är medveten om att inte färddatorfunktionerna kommer fungera.

Tack på förhand
På min visas Ute temp, nuvarande bränsleförbrukning, genomsnittlig bränsleförbrukning, medelhastighet, trip2 och antal km på kvarvarande bensin.

Vill du verkligen byta till en äldre instrumentpanel? miltalen kommer väl ändras?
absolutjoxs skrev:På min visas Ute temp, nuvarande bränsleförbrukning, genomsnittlig bränsleförbrukning, medelhastighet, trip2 och antal km på kvarvarande bensin.

Vill du verkligen byta till en äldre instrumentpanel? miltalen kommer väl ändras?

Okej, så det är den nya panelen den som jag har? ja jag köpte bilen för ett tag sedan, aldrig haft någpn volvo innan så jag är totalt ny. vet att säte och inredning i övrigt är från en -00 (helskinn, el-förarstol etc). Men display till högen, den som jag skrev om, den är helt släckt och då är ju frågan om det går att få liv i den på något sätt, eller om man får dra om allt från början!? Vissa saker borde ju liksom vara med från början, så som utetemp borde ju inte behövas en färddator för att klara av, inte heller trip2 mätaren. Men min sådan display är helt släckt, nu har jag inte tagit ut panelen så jag vet inte om allt är kopplat rätt där bak, men det är väl allt som oftast färdiga kopplingar. Det är kanske så att den är helt släckt om man inte har någon färddator!? Jag undrar om det då räcker med att byta endast styrdator-färddator, om ja, var sitter den på bilen?

Tack på förhand

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]