Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toker36
Kul köpte en felkodsläsare idag (biltema) funkade inte i min bil men i farsans v70 funkade det. kul tänkte jag då kanske den inte tar min modell bara... Ringde en polare som har en som han har på jobbet testade den funkade inte det heller. No link vart bara svaret. Min fråga då... Är det något speciellt protokoll till -96 orna?
tänkte eftersom att det var första året med obd2 om jag förstått saken.

Kan ju vara så att kontakten till styrboxen är pajj också, men det kommer ström fram till läsaren iaf.
Någon som har något förslag?

Mvh Luis
Användarvisningsbild
av Folke89
Jag det kan stämma, för jag har testat Biltemas felkodsläsare på en 855 -97 och där fungerade det perfekt! Och om -96 är första modellen med ODBII så är det mycket möjligt att de har ett annat protokoll.
av toker36
det kan ju som sagt vara så illa att själva modulen/kontakten är trasig :(
Kanske blir att åka förbi volvo å be dom peta in deras läsare.

Om -96 är första modellen på volvo vet jag inte antog det eftersom att det vart standard då om jag inte misminner mig.
av Mackansglt
Har själv en 855 GLT 96:a med OBD II. Jag använder en liknande läsare som Biltemas men den är köpt på tyska ebay. Halva priset där jämfört med Biltemas och den funkar bra. Volvo använder protokoller ISO 9141-2
tror jag det heter.
av toker36
Mackansglt skrev:Har själv en 855 GLT 96:a med OBD II. Jag använder en liknande läsare som Biltemas men den är köpt på tyska ebay. Halva priset där jämfört med Biltemas och den funkar bra. Volvo använder protokoller ISO 9141-2
tror jag det heter.

Ok verkar ju vara något fel på min kontakt då undra om det äns är värt att försöka byta?
Användarvisningsbild
av js1
Var bor du?
Du kan få prova läsaren i min 96:a om du bor Malmö!
av toker36
js1 skrev:Var bor du?
Du kan få prova läsaren i min 96:a om du bor Malmö!

tack för erbjudande men bor i sthlm.
Testat en till mätare men samma sak så är nog så illa att kontakten är pajj

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]