Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en -99 Cross Country. Tills alldeles nyligen fungerade värmen utmärkt. Nu kommer ingen värme, bara det kallaste kalla från AC´n. Man känner att det luktar lite "bränt" när man drar på värmen. Förmodligen, elller snarare min slutsats är att värmeelementet fungerar men att något spjäll som ska reglera luften inte vill fungera som det ska.

Hjälp.... Har dessutom ett liknande fel i en Opel Zafira där spjället till recirkulationen hängt sig. Resultatet är att samma luft cirkulerar. Det blir jätteimmigt på rutorna efter en stund.

Värmen försvann för att temperatursensorn för kupéluften lagt av. Den sitter till höger om ratten bakom ett litet plastgaller. För att komma åt den måste man gå in under ratten, bort med panelen och en cellplastbit så kommer man in med armen. Sensorn kostar 850 spänn på Volvo men fick en på skroten för 250:-. I sensorn sitter en liten sugfläkt som drar in kupéluften. Damm och skit sätter stopp för denna ibland. Min var mycket dammig!
Senast redigerad av 1 joakimlennartsson, redigerad totalt 0 gånger.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]