Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov70xc-99
var kopplar man på slangen till en turbomätare på turbon jag hittar bara 2 slanganslutningar som man ser iallafall men vet inte vilken det är man ska koppla på,jag har en v70xc-99.
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken lite
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Vid spjällhuset finns det lediga anslutningar (kan hända att det inte är samma på 99'an?) pluggade med små gummihättor.
Användarvisningsbild
av Nexus
min kopplade jag till lilla slangen på insuget enligt rekomendation av tekniker på bilia.
Slanger sitter på hörnet av insuget mot batteriet sida sett.
Användarvisningsbild
av Nexus
Då får du en bild oxå :D
Du har en B5254T motor.
Bild
av volvov70xc-99
har nu kopplat turbomätaren som du gjorde enligt bilia,och det funkar så mätaren rör sig iallafall men jag får minus på mätaren och det klart tar man på insuget så blir det väl sug men ska det inte vara tryck från turbon till mätaren men var kopplar man då??eller tänker jag fel.tänkte skicka med en bild på min turbomätare men hur får man med bilder på detta stället..http://www.biltema.se/products/producti ... mId=124833
Använd t e x forumbilder.se så blir bilden så här/ Grammse
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
jag m fl här inne har minus visning på LTT. Är ej turbo x-pert men antar den visar vakumet oxå när du inte gasar järnet.För gasar man så visar iallafall min + resultat ca 0,4 .
Minns att en supra jag skruvade med oxå visade minus fast det var en fulltryckare med orginal laddmätare.
av volvov70xc-99
kanske ska köra lite också innan jag ytrar mig,men på tomgång så visar min ca -04,och när jag står still utan växel i å gasar så går den upp till ca 0 men då är den ju obelastad ska köra lite på landsväg på riktigt så får vi se ,jag får passa på att tacka för visat intresse också skitbra med sådana här sidor,hoppas bara jag får napp när det gäller mitt larmstrul också,jag återkommer.. :D :-)-)

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]